PUTOVÁNÍ DO SKAL

+420 776 662 435
jezi@centrum.cz

Co na nás čeká

Letní pěší pouť Šluknovským výběžkem a do pískovcových skal. Sedmý ročník červencového putování s tábořením venku, koupáním v potocích a rybnících, vařením na ohni a programem. Pouť = Cesta do Nitra - cesta krajinou vnější i vnitřní. Můžeme se v Sobě setkat s částmi nás samých. Každý den budeme během putování prožívat poselství míst a pomocí her, cvičení se dotýkat i našich podvědomí. Jako POUTNÍCI navštívíme energetická a jinak zajímavá místa Šluknovského výběžku, budeme společně vařit na ohni, meditovat, dotýkat se, sdílet, smát se, zpívat s kytarami, zažívat jedinečné společenství. Příběhy jsou plné dobrodružství, která prožili jiní. Toto Putování je dobrodružství, které prožiješ ty.

Co, kde a jak

Začátek Putování: středa 3.7. v 18:30 na nádraží v Krásné Lípě. Odtud se vydáme na první tábořiště, večeři a noc pod hvězdami. Konec Putování: neděle 7.7. v  15:15 zpátky na nádraží v Krásné Lípě, ke stihnutí vlaků do Brna a Prahy. Putování zabírá jeden všední den, svátek a víkend. Možná budete potřebovat kus volna ve středu k docestování tam. Zpátky - návrat v neděli do Brna ve 20:22, do Prahy v 18:35 S sebou bude potřeba: batoh na záda, spacák, karimatka, pláštěnka, baterka, nůž, ešus nebo miska, lžíce, hrníček, láhev na vodu, hygienické potřeby, ručník, oblečení do každého počasí. Kdo má, může vzít buzolu (kompas), hudební nástroj, mapu. Jídlo na Putování bude zajištěno 4x denně. Ráno kaše (či pečivo), přes den chléb, máslo, sýr, pomazánky, zelenina, ovoce…a sladká svačina. Večer se bude vařit ve velkém hrnci na ohni (vegetariánská jídla). Začínáme večeří ve středu, končíme odpolední svačinou v neděli. Noclehy: Spát budeme hromadně pod širákem = v tisícihvězdičkovém hotelu, případně pod plachtami (plachty na přístřešky zajištěny). Táboření bude neoficiální - "načerno", poutnické, skryté. Doprovodné auto s přívěsným vozíkem poveze nádobí na vaření, potraviny, plachty, barel s pitnou vodou, takže můžete po celý den jít nalehko jen se svými věcmi. V případě nouze naloží i nemohoucího poutníka. PUTOVÁNÍM BUDOU PROVÁZET Markéta Černocká a Miloš Marek. Knechta bude dělat opět Petr Kosička! Přihlášky: Markéta Černocká, 776 662 435, marketa@praminky.cz

Dobrovolnická pomoc

Nepracovní akce. Šluknovský výběžek – jeden ze severočeských výběžků, starý kraj zvaný Zadní země. Projdeme lesy, louky, zastavíme na vrcholcích kopců, u pramenů a kapliček, vykoupeme se v lomech a potocích. Spočineme na tajemných místech …Krásná Lípa, Vlčí hora, studánka Veronika, Šluknov, nejsevernější bod ČR, Lobendava, Tanečnice, Brtnický hrádek, Soví jeskyně... Labské pískovce - Kraj plchů a skalní samoty. Stěny, skály, věže, rokle - všechno je z pískovce, z pradávného písku, který se přd stamiliony let usadil na dně tehdejšího moře do kamenné desky, kterou už od druhohor pomalu a důkladně rozrývají sladké vody do nejpodivuhodnějšího skalního bludiště v naší zemi. Čím hlouběji jdeš k severovýchodu, tím opuštěnější je ten kraj. Této části říkají trampové Zadní země. Dvě skalní řeky, Kamenic e a Křinice, se prodírají kolmými skalami. Borové lesy jsou v létě suché a voní pryskyřicí. (Miloslav Nevrlý: Nejkrásnější sbírka)

Malá ochutnávka

Výběr ze zážitků účastníků Putování z posledních 2 let: Tak skončil zas týden skvělý. Málo jsme spali, hodně bděli. S partičkou poutníků známých i cizích, se srdci na dlaních ostych hned mizí. Lezeme přes kopce do údolí, leckdy i těžko je, nožičky bolí. Pak ale do noci kytara zazní, každý je spokojen, s prožitou strázní hned usíná se lehce. Co asi čeká nás další dny? Jsme na konci. S úsměvem na tváři, srdíčko zpívá dál! -Katka Moje Putování bylo cesta k sobě a od sebe k druhým. Uměla bych vyjmenovat spoustu krásných okamžiků z těch nádherných dnů, mnohdy plných překvapení, ale to, pro co jsem si na Putování přišla, jsem i objevila a bezpečně uložila do obrovského zásobníku, ze kterého budu dlouho čerpat, a vypadá to, že i rozdávat - do srdce. Znovu jsem hledala své hranice, co je uvnitř nich, za co poděkovat a vytrousit cestou do kopců a luk za parného dne, protože už to uvnitř nechci a na uvolněné místo nechat proudit čerstvý vítr, východy i západy slunce, vodu z říčky a hlavně ty nově nalezené hranice otevřít směrem k těm ostatním, protože to nový prostor úžasně rozšíří a já si teď připadám jako někdo úplně jiný, to slovo je pro mě neznámé - svobodný a šťastný člověk. Narážela jsem samozřejmě i na protipól, vynořovaly se každou chvíli myšlenky na to, že už na to nemám ani věk, ani energii, že se můj batoh vozí v Královně, že si na něco hraju a zase se vrátím do svého dobře známého, ostře ohraničeného, strohého a smutného světa. Ale mě baví to, co jsem se znovu naučila - smích, nekonvenčnost a dobrá nálada. Střílet z luku jsem se sice opět nenaučila, koní se i nadále bojím, ale našla jsem svůj poklad a nějaké nedostatky si prostě dovolím ;-) Děkuju všem novým kamarádům za úžasné dny, přírodě za krásy, vesmíru za příležitost. Namasté -Helena Pro mě bylo Putování hlavně o uvědomění si sebe sama, jak na tom jsem. To bylo asi nejdůležitější. Líbil se mi čaj s hřebíčkem, 5ti litrový kanystr s kofolou pro krysu. Super bylo svezení se na koni, mirabelky. Koní jsem se vždycky bál a takhle blízko jsem mu nikdy nebyl. Zjistil jsem, že není čeho se bát (kromě šlápnutí:-)). Moc se mi líbilo u Vlků. Taky byly moc fajn doteky a kontakt s lidmi. Ani mi nevadilo, že nebylo tolik meditací a her. Díky za celé Putování. -Martin Děkuji za prima Putování. Pro mě hlavně uvědomění, jak přirozené a fajn je hodně se hýbat v přírodě a hodně být s lidmi. Po návratu do Prahy krize z týdenního nedostatku obojeho. -Alan Putovní akce se mi moc líbila. Každý rok si po každém Putování řeknu, to je zajímavý, že vždycky na tom Putování jsou ti nejlepší lidi, že se vždycky na Putování nejlíp skamarádím a vždycky z toho mám ten nejlepší pocit. Letos mi přinde, že to ale bylo zatím to nejlepší Putování z těch čtyř, co jsem absolvoval, i to co jsem prožil, že to bylo takový mimořádný. Například spací místa místa neměly chybu. Asi nejvíc mě pobavilo spaní na vlakovým nádraží. Velké dík, že jsem si mohl vyzkoušet i náročnější místa, stoupání na nejvyšší vrcholy. Díky všem, co mi pomáhali dolů, když jsme se vraceli od ledové jeskyně a od zříceniny, a nahoru, když jsem upad při cestě na Klíč, za půjčení pláštěnky, za buchty, a těm, co mě večer doprovodili až k metru a jeli se mnou co nejdál, abych nebyl sám. -PAVEL Jsem tu. Dělám kroky. Jdu. Očekávání, strach i odvaha vidět svou cestu. Jsem tu. Klid, únava, vzpomínky z dávných příběhů. Jdu. Otázky, jak uvolnit rodovou štafetu. Kráčím dopředu. Pohyb. Zastavení. Pohyb. Ze střípků skládám mozaiku. Dělám kroky. Děkuji za putování, za inspiraci,... Bylo to silné a zároveň tak prosté. -Míla Můj prožitek Putování Lužickýma horama je naplněný a radostný. Záměr se mi splnil do posledního puntíku. Chtěla jsem si utužit kondičku - což se vydařilo – pro nejkrásnější výhledy! (vtipná byla totiž má mylná asociace: Lužické hory, tj.něco jako Lužní lesy, však to zní podobně :)) Pak jsem se chtěla uvolnit v přírodě a to vyšlo skvěle. Tři dny mi trvala adaptace zpět do města! A taky jsem si přála zažít pospolitost skupiny, humor a smích. To vyšlo úplně nej také, 25 lidí a všichni tak blízcí a radostně sladění.Velmi mne nadchla všechna spací místa, jakož i vychytávky po cestě. Originální táboření u kouzelné železniční stanice, dokonalé spaní v lesním hájku u přehrady s potokem a koupáním, a velmi působivé nocování v čedičovém lomu. Děkuji za krásný čas. -Nela Pokud ti silné prožitky nejsou k mání,přidej se k partě na Putování.Konvenční zábavu strč si do řiťky,tady tě čekají hlubší prožitky.Stane se nejednou, že jsi paf,to je všednosti epitaf.Tak jako z ohniště kouř nekompromisně čadí,lidé všech pohlaví mají se tu rádi. - Aleš

Organizační tým

Těší se na tebe Markéta Černocká, Miloš Marek, Petr Kosička.